Sport in Tilburg
»
»

5 sportieve voornemens voor in 2018!

5 sportieve voornemens voor in 2018!

Het nieuwe jaar is begonnen: voor veel mensen een moment om goede voornemens te maken (én belangrijker nog, om deze ook vol te houden). Wil jij in 2018 lekker sportief bezig zijn? Wij delen een top 5 van sportieve voornemens. En natuurlijk met bijbehorende sporten en oefeningen waar je direct mee kunt beginnen. 

  1. Conditie opdoen 
    Het opbouwen van je conditie hoeft helemaal niet zo lang te duren. Als je iedere dag 10 tot 15 minuten sport maakt dat al een wereld van verschil. Fietsen of touwtje springen zijn ideaal om conditie op te doen.

  2. Uithoudingsvermogen verbeteren
    Om je uithoudingsvermogen te verbeteren kun je gaan hardlopen. Een interval- en duurtraining hebben beide een positieve bijdrage aan het uithoudingsvermogen. Het is dan ook slim om dit af te wisselen.

  3. Spiermassa opbouwen
    Om spiermassa op te bouwen dien je te starten met krachttraining. Zorg er wel voor dat je je spieren ook voldoende rust gunt. Je kunt thuis allerlei oefeningen met gewichten doen, maar ook een Aqua-Bootcamplesje is perfect voor het opbouwen van spiermassa.

  4. Calorieën verbranden
    Zwemmen is een goede manier om af te vallen. Met baantjeszwemmen verbrand je veel calorieën. Je verbrandt hiermee al snel 500 kilocalorieën per uur. Met de vlinderslag kan dat oplopen tot wel 900 kcal/uur.

  5. Fitter worden
    Werken, sociale contacten onderhouden, koken, boodschappen doen, noem maar op. Je bent vaak druk in de weer en daardoor snel uitgeput. Ga eens lekker wandelen na het eten of doe wat push ups voordat je naar het werk gaat. Op deze manier blijf je zeker fit! 


meer over
T on Ice onthult sponsorbord en bedankt alle schoolschaatssponsoren!
NK Marathon Jeugd en KNSB-KPN Marathon