Sport in Tilburg
»
»

Strak in (bad)pak

Strak in (bad)pak

Het sportseizoen is bijna ten einde en het wordt langzaam zomers warm buiten. Dat betekent chillen, zwemmen, vakantie, genieten van de welverdiende rust en de zwembroek of bikini uit de kast. Iedereen wil er het liefst wel een beetje fit uitzien en af van die bourgondische winterbuik. Dit hoeft helemaal niet saai, zwaar of moeilijk te zijn! Hieronder geven we je 6 tips om je perfecte summerbody te bereiken.

1. Aqua-Fitness

Met Aqua-Varia, Aqua-Jogging, Aqua- Aerobic, Aqua-Trim en Aqua-Bootcamp is Aqua-Fitness zeer divers. Het is een verfrissende activiteit waarbij je je lichaam in optimale conditie brengt. Onder begeleiding van een ervaren instructeur, muziek en een goede sfeer verbrand jij zonder dat je het door hebt de nodige calorieën.

2. Hardlopen

Hardlopen hoeft alles behalve saai te zijn. Bepaal je eigen tempo terwijl je langs en door de mooie spots van Tilburg loopt. Het is een ideale manier om flink wat afvalstoffen uit te zweten. Het enige wat je nodig hebt is een paar hardloopschoenen en comfortabele kleding. Vervolgens kies je een route en rennen maar. Leuke locaties in de buurt zijn de Oude Warande, het Wandelbos, Moerenburg, het Reeshofpark of het Leijpark.

3. Water drinken

Het is belangrijk dat je voldoende vocht binnen krijgt gedurende de dag. Drink minimaal 1,5 tot 2 liter water op een dag. Hierdoor blijft de doorstroom van je lichaam goed op peil. Na of tijdens het hardlopen door Tilburg zorgen de 17 gratis watertaps van JOGG en Brabant Water dat jij voldoende water binnenkrijgt. Maak hier dus zeker gebruik van!

4. Banenzwemmen

Door in het bad te plonzen begin je al met frisse moed aan deze activiteit. Banenzwemmen is een hele goede work-out. Je kunt lekker variëren door bijvoorbeeld verschillende zwemslagen af te wisselen. Banenzwemmen verbetert je conditie, maakt (pijnlijke) spieren soepel en het is goed voor calorieverbranding, wat op zijn beurt weer zorgt voor een strakker lichaam.

5. Dansen

Een danser verbrandt evenveel kilocalorieën als iemand die wandelt, zwemt of fietst. Onderzoek wijst uit dat dansen zelfs gezonder is dan aerobics of jogging. Doe je aan salsa of een andere actieve dans, dan zie je na een paar weken al resultaat. Gelukkig zijn er deze zomer in Tilburg voldoende muziekfeesten waar jij een dansje kunt wagen!

6. Voeding

Beweging is belangrijk voor het creëren van een summerbody, maar zonder goede voeding is dit natuurlijk niet mogelijk. Zorg ervoor dat je de juiste hoeveelheid proteïnen, vetten en koolhydraten binnenkrijgt om zo je sportactiviteiten te bevorderen.
meer over
Jantje Beton viert jubileum in Tilburg
Citytrainer: meer dan gewoon een sportcursus