Sport in Tilburg
»
»

Veelgestelde vragen Coronavirus

Veelgestelde vragen Coronavirus

Sinds vrijdag 13 maart zijn de gemeentelijke sportaccommodaties gesloten vanwege maatregelen rondom het Coronavirus. Wij begrijpen dat onze bezoekers hier vragen over hebben. In onderstaande lijst vind je de meest gestelde vragen en antwoorden.

Algemene vragen
V: Zijn de sportaccommodaties open?
A: Nee, al onze gemeentelijke sportaccommodaties zijn gesloten vanaf 13 maart. Het gaat om de zwembaden, ijsbaan, het ijssportcentrum, sporthallen, gymzalen, buitensportcomplexen en de squash en fitness bij T-Kwadraat.

V: Hoe lang blijven de accommodaties gesloten?
A: De gemeentelijke sportaccommodaties zijn vooralsnog gesloten t/m 28 april 2020. Wij zullen onze bezoekers informeren op de website en op social media over eventuele wijzigingen die op basis van de maatregelen van de overheid plaats zullen vinden. Het schaatsseizoen is met de maatregelen helaas ten einde. De Ireen Wüst IJsbaan en het IJssportcentrum blijven dus gesloten.  

Vragen over abonnementen, baden- en rittenkaarten  
V: Wordt er compensatie gegeven na sluiting van de accommodaties voor abonnementhouders van het recreatief zwemmen, Aqua-Fitness en Aqua-Vitaal, Studentensportarrangementen en het Fitnessabonnement?
A: Alle abonnementen worden verlengd met de periode van de sluiting. Dit geldt ook voor bezoekers die een abonnement hebben gekocht met TJIP / 65+ passe-partout korting of via de meedoenregeling. Bezoekers met een abonnement worden hier apart over geïnformeerd.   


V: Wat gebeurt er met de geldigheid van meerbadenkaarten voor het banenzwemmen?
A: Meerbadenkaarten worden verlengd met de periode van sluiting. Het aantal baden blijft dus staan, maar de kaart blijft langer geldig. Dit geldt ook voor bezoekers die een badenkaart hebben gekocht met 65+ passe-partout korting of via de meedoenregeling. Bezoekers met een badenkaart worden hier apart over geïnformeerd.

V: Wat gebeurt er met de geldigheid van rittenkaarten voor het schaatsen?
A: Rittenkaarten worden verlengd met de periode van sluiting. Het aantal ritten blijft volgend schaatsseizoen staan. Dit geldt ook voor bezoekers die een rittenkaart hebben gekocht met een 65+ passe-partout korting. Bezoekers met een rittenkaart worden hier apart over geïnformeerd.  

Vragen over zwem- en schaatslessen
V: Er is  een automatische incasso gedaan, terwijl de zwemlessen niet doorgaan. Hoe kan dit?
A: Ja, dit is erg vervelend. Toch vragen wij je vriendelijk de incasso voor de maand niet te storneren. De klant betaalt de zwemlessen in 10 termijnen, dus de incasso's kunnen het beste door blijven lopen volgens de oorspronkelijke afspraken. Zwemles klanten worden hierover apart geïnformeerd.  

V: Hoe zit het met losse leskaarten?
A: Leskaarten worden verlengd, zodat het aantal gemiste zwemlessen alsnog ingehaald kan worden. Bezoekers met een leskaart worden hier apart over geïnformeerd.  

V: Hoe zit het met de 80% aanwezigheidsregeling?
A: De 80% aanwezigheidseis komt voor de sluitingsperiode te vervallen.

V: Wat gebeurt er met de geldigheid van de baby-peuter leskaart?
A: Baby-peuterleskaarten worden verlengd met de periode van sluiting. Het aantal lessen blijft dus staan, maar de kaart blijft langer geldig. Bezoekers met een baby-peuter leskaart worden hier apart over geïnformeerd.  

V: Wat gebeurt er met mijn schaatsles-geld?
A: Bezoekers die 2 schaatslessen door de sluitingsperiode hebben gemist, krijgen dit terug betaald. Bezoekers worden hier apart over geïnformeerd.  

Vragen over aankopen op een gereserveerde datum
V: Ik had al een Aqua-Float les en/of squashbaan gereserveerd en betaald in de periode dat de accommodaties gesloten zijn. Krijg ik mijn geld terug?
A: Bezoekers die via de webshop een aankoop voor een specifieke datum hebben gedaan, krijgen dit terug betaald. Bezoekers ontvangen hier nog een aparte mail over.  

V: Ik had mijn kind ingeschreven voor de zeemeerminclinic. Nog niet alle vier de lessen zijn geweest. Hoe wordt dit opgelost?
A: De lessen van de zeemeerminclinic worden ingehaald in het nieuwe seizoen. De data hiervoor worden nog bepaald. Klanten van de zeemeerminclinic worden hier apart over geïnformeerd.  

Vragen over de huur van gemeentelijke sportaccommodaties
V: Ik had een reservering in een gemeentelijke sportaccommodatie gemaakt in de periode dat de accommodaties gesloten zijn. Krijg ik mijn geld terug?
A: De kosten voor de reserveringen worden vanaf dinsdag 10 maart t/m de datum dat de accommodaties gesloten blijven niet in rekening gebracht. 

V:  Onze sportvereniging huurt een gemeentelijke sportaccommodatie. Moeten wij die huur betalen?
A: De huurkosten voor sportverenigingen die gebruik maken van gemeentelijke accommodaties wordt voor sluitingsperiode niet doorberekend. Dit geldt van 10 maart t/m de datum dat de accommodaties gesloten blijven. 

V: Vanwege de aanhoudende maatregelen komt mijn club momenteel in financiële problemen. Heeft de gemeente een compensatieregeling?
A: Naast het niet doorberekenen van de huur in deze periode, heeft de gemeente geen compensatieregeling voor sportverenigingen. Wel kan de sportvereniging mogelijk gebruik maken van andere landelijke regelingen. Deze vind je o.a. terug in de nieuwsbrief voor sportverenigingen; de SportReport

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar secretariaat.sport@tilburg.nl

Verder Lezen

meer over
Tilburg in Beweging: Thuis Bootcamp
Update 02-04: Tilburgse zwembaden, ijsbanen, sporthallen en buitensportcomplexen gesloten