Sport in Tilburg
»

Vragen over zwemmen

Vragen over zwemmen

V: Zijn de Tilburgse zwembaden open?
A: Alle zwembaden zijn vanaf 18 januari weer open en alle zwemactiviteiten gaan vanaf dat moment weer door. Houd het rooster op onze website in de gaten voor de meest actuele programmering.

V: Moet ik reserveren voor een zwemactiviteit?
A: In de meeste gevallen is reserveren niet nodig. Bij het recreatief zwemmen dien je een inloopblok te reserveren. Er zit dan geen eindtijd aan je zwembezoek. Bij Aqua-Float, het therapeutisch banenzwemmen en het banenzwemmen voor vrouwen in Sportcomplex Drieburcht dien je wel te reserveren. Dit kan online via onze webshop. Kom je er echt niet uit? Stuur een mailtje naar rcx.ondersteuning@tilburg.nl. Je kunt ook het stappenplan raadplegen om een ticket online te reserveren.

V: Ik heb online een kaartje gekocht en betaald, maar geen bevestigingsmail met e-ticket ontvangen. Hoe kom ik aan het e-ticket?
A: Als je geen bevestigingsmail met e-ticket hebt ontvangen, kijk dan eerst in de Spammail. Als deze daar niet in staat, kun je het e-ticket ook altijd terug vinden in de webshop. Log in en ga naar Mijn profiel -> Mijn historie en overzichten -> Kies voor Mijn e-tickets. Daar vind je het e-ticket. Deze kun je uitprinten of via de telefoon laten zien.

V: Kan ik met mijn badenkaart of abonnement komen zwemmen?
A: Badenkaarten en abonnementen voor banenzwemmen zijn vanaf 18 januari weer geldig.

V: Kunnen abonnementhouders van de universiteit gebruikmaken van de gemeentelijke sportaccommodaties?
A: Ja, bezoekers die een abonnement via de Universiteit van Tilburg hebben, kunnen gebruikmaken van de zwembaden. Dit abonnement verloopt via de Universiteit en niet via het Sportbedrijf.

V: Hoe kom ik met mijn badenkaart of abonnement binnen?
A: Je geldige badenkaart of abonnement kan je scannen bij de toegangspoort van het zwembad. Vooraf reserveren hoeft niet voor zwemactiviteiten. Een uitzondering geldt voor sommige activiteiten. Activiteiten die wel vooraf gereserveerd moeten worden via de webshop of receptie zijn: recreatief zwemmen, Aqua-Float, therapeutish banenzwemmen en banenzwemmen voor vrouwen.  

V: Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig?
A: Ja, voor een zwembadbezoek is een coronatoegangsbewijs verplicht vanaf 18 jaar. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig gevaccineerd bent, corona hebt gehad of een coronatest hebt laten doen die maximaal 24 uur geldig is. Een coronatoegangsbewijs is alleen geldig in combinatie met een geldig identiteitsbewijs.

V: Heb ik een mondkapje nodig in de zwembaden?
A: Mondkapjes zijn in al onze binnensportlocaties verplicht, ook nadat je gescand bent op je coronatoegangsbewijs. Het mondkapje mag af als je zit of als je bij de garderobe/kleedkamers bent. Ook tijdens het sporten hoef je natuurlijk geen mondkapje op.

V: Moet je 1,5 meter afstand nemen binnen?
A: De 1,5 meter maatregel is weer van kracht, deze regel geldt ook nadat je coronatoegangsbewijs gescand is.

V: Mijn kind zit op zwemles, maar ik heb geen geldig coronatoegangsbewijs. Mag ik mijn kind wel brengen/halen zonder coronatoegangsbewijs?
A: Het coronatoegangsbewijs geldt ook voor ouders van zwemleskinderen die uitsluitend de accommodatie betreden om hun kind te brengen en te halen. Kinderen tot 9 jaar mogen niet zonder begeleiding naar binnen. We begrijpen dat het voor een aantal ouders een lastige situatie is, maar wij volgen de landelijke protocollen.

V: Is publiek toegestaan?
A: Nee, publiek is niet toegestaan.

V: Is de horeca geopend?
A: De horeca is enkel open voor afhalen. Hiervoor gelden de landelijke horecaregels. 

V: Zijn kleedkamers en douches geopend?
A: Ja, deze zijn allebei open.

V: Zijn de kluisjes open
A: Ja, deze zijn open.

V: Met welke betaalmiddelen kan ik afrekenen?
A: Wij verzoeken om bij de kassa, wanneer je de mogelijkheid hebt, uitsluitend per pin te betalen. Cadeaubonnen en vouchers zijn ook in te leveren.

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar secretariaat.sport@tilburg.nl

Verder Lezen